De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Jamie Oliver Cook Smart E31106 Jamie Oliver by Tefal Cook Smart roestvrijstalen koekenpan 28 cm - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Samelg86 09-09-2024

Van alle pannen die ik tot nu toe heb gehad is dit toch wel de beste! De pan zelf heeft een gruwelijk mooi uiterlijk, is kwalitatief zeer degelijk en ligt lekker in de hand. Zeer handig in gebruik en je moet het wel heel bont maken wil je in deze pan iets laten aanbranden;)

Pluspunten

• Zware kwaliteit
  • Bakt gelijkmatig

Peter M. 05-09-2024

Even wennen daarna een hele fijne pan.

Gecoate pannen (Teflon) werken erg goed, wat hun populariteit verklaart, maar berichten over de schadelijkheid van de coating(PFAS) maken mij een beetje voorzichtig en ik kijk dus ook naar pannen met een andere bodem.
Er zijn gietijzeren pannen, die buiten dat ze behoorlijk aan de prijs ook erg zwaar zijn. Nadeel is dat ze er na enige tijd niet meer uitzien.

En dan dus roestvaststalen pannen, die met een beetje oefening een heel goed resultaat opleveren. De juiste temperatuur van de pan voordat je gaat bakken is wel erg belangrijk. Je kunt trouwens eenvoudig de juiste temperatuur bepalen door een paar druppels water in de schone pan te doen, die duidelijk moet dansen als parels water over een glad oppervlak. Dan is de temperatuur goed. Daarna de olie (boter of vloeibare bakboter verbrand erg snel!) toevoegen.

Wat een mooie oefening is om vaardig te worden in het bakken met een roestvaststalen pan is het bakken van eieren! Lukt dat, dan kan je er alles mee bakken. Deze pan verdeeld de warmte goed en komt redelijk snel op temperatuur. De kracht van deze pan ligt voor mij echt in het bakken of aanbraden van vlees. Ik heb uit deze pan echt de perfecte biefstuk gebakken.
Je kunt de pan ook in de oven doen om de inhoud even warm te houden. De maximum temperatuur is 250 graden Celcius.

Wat nu precies het 'Jamie Oliver' aan de pan zou moeten zijn is mij niet helemaal duidelijk.
Er staat Jamie Oliver in de bodem en op het handvat van de pan vermeld, dat zal het dan wel zijn. Waarschijnlijk een goede reclameterm om verkoopcijfers te behalen.

Het is een aantrekkelijk gevormde pan. De stevige, ronde handgreep voelt goed aan. Ik vindt het een beetje jammer dat de binnenrand niet helemaal glad is. Het handvat zit namelijk vast met twee klinknagels geboord door de rand van de pan heen.
Het voelt wel goed stevig aan. Er zijn mooiere oplossingen waarbij het handvat aan de buitenkant is gelast, wat ik beter vind.
Ik heb ook gemerkt dat bij mijn andere roestvaststalen koekenpan, die dezelfde diameter heeft, meer bakoppervlak heeft omdat de wand wat steiler is.
De rand van de Jamie Oliver Tefal-pan is wat ronder. Dit maakt het waarschijnlijk makkelijker om de inhoud als een professional om te draaien, maar een steilere rand biedt meer ruimte om grotere stukken vlees te bakken.
De pan is geschikt voor alle warmtebronnen.

Het schoonmaken gaat vrij eenvoudig. Ik spoel hem na het bakken meteen om met heet water zonder zeepsop, eventueel een groen pannensponsje erbij en klaar.
Hij mag ook in de vaatwasser maar daar ben ik niet zo'n fan van. Na enige tijd krijgt de pan op het bakoppervlak een soort patina uiterlijk met allemaal kleine vlekjes.
Dit heeft voor het bakproces geen invloed maar ziet er niet zo mooi uit. Dit kan je oplossen door een beetje citroensap of azijn aan het spoelwater toe te voegen dan ziet de pan er weer uit als nieuw.

Al met al ben ik tevreden over deze Jamie Oliver by Tefal Cook Smart roestvrijstalen koekenpan.

Pluspunten

• Vrij zwaar
  • Voor alle warmtebronnen ook oven

Minpunten

• Vrij zwaar
  • Klinknagels om handvat vast te zetten

Mickb88 26-08-2024

Goede zware en solide pan

Een aantal keer al deze rvs pan zonder anti aanbaklaag gebruikt. Het is een mooie pan met dikke bodem, wat zwaar wat wel wennen is. De tip is om deze pan eerst echt goed heet te laten worden voordat je er iets in gaat bakken. Doe je dat niet dan bakt het namelijk aan. Maar als de pan goed heet is, schroeit het eten dicht en brand er niets aan. Het fijne is dat je eten ook mooi kan laten sudderen met een deksel erop. Door de dikke bodem wordt alles gelijkmatig gaar. Je maakt hem gemakkelijk schoon met water en zeep. Hij kan in de vaatwasser maar dat doe ik zelf nooit. Ik moest even wennen, maar ben toch fan en ga hem vaak gebruiken.

Pluspunten

• Gelijkmatige warmte door dikke bodem
  • Kwaliteit

Minpunten

• Zwaar